Jeg har nu forsøgt at installere Ubuntu 16.04-2LTS 64bit (frisk installation).
Jeg slettede ikke mine partitioner da jeg installerede, men jeg foretog en manuel opsætning som jeg er vant til.
Jeg havde 2 partitioner med mit Ubuntu 14.04LTS 64 bit, ingen Windows eller andet skidt.
Jeg valgte at sætte flueben i begge 2 da jeg satte partitionerne op, og bootloaderen blev ifølge guiden installeret på /dev/sda mit SDD drev.
Jeg havde en partition på 30GiB til systemet og resten lavede jeg til /home som jeg plejer, men hver gang jeg nåede til installationens ende, så fejlde den og skrev noget med den ikke kunne installere GRUB bootloader på "/target".
Den havde advaret mig om min maskine stod i UEFI mode, og jeg har lige tjekket min BIOS, den står til Legacy og UEFI, men det virker til den ikke vil med UEFI delen, den laver i hvert fald samme fejl når jeg forsøger med Linux Mint Mate 18.1LTS 64bit.
Når jeg når til hvor den fortæller mig (under installationen fra en LIVE USB pen), at UEFI er slået til på min maskine, så kan jeg gå videre eller tilbage, går jeg vider laver den samme fejl igen hver gang, forsøgt fra 2 rene installationer på USB pen, samme fejl hver gang, men hvis jeg vælger "Gå Tilbage" når den siger det med UEFI`en, så virker det til den fungere som den skal, men det kan være der er noget jeg har overset som knapt så erfaren linux bruger?
Skal jeg helt slå UEFI fra i min BIOS nu eller? Jeg bruger det så vidt jeg ved ikke pt. så kunne ligeså godt slå det fra og så prøve at installere igen bare for at se om det var derfor!

Kan se ud fra mine søgninger at mange oplever denne fejl og mange aner ikke hvad de skal gøre og nogle får problemet fikset ved at slå nettet fra imens osv, det har jeg prøvet, det virker ikke for mig.
Så vidt jeg kan se har jeg ingen "EFI" partitioner på min disk og jeg tror faktisk aldrig der har været nogen da jeg ikke har kørt Windows på denne maskine nogensinde.
Jeg ville egentlig bare spørge om jeg nu kan forvente en masse problemer nu hvor jeg ikke har installeret den i UEFI mode, eller er det helt fint?
Jeg synes ellers det var det samme sidst jeg installere på samme maskine for flere år siden med det skide UEFI, men der virkede det så fint, det var dog med 14.04LTS og det er jo længe siden snart!

Lige et screenshot af mit SSD drev: