For et års tid siden lavede jeg, hvad jeg kalder min tvputer. Det er egentlig bare en computer der er tilsluttet mit gamle 28" glasskærms tv. Nu er tiden vist inde til at opgradere systemet lidt, da jeg syntes at opløsningen er ret dårlig ! Jeg har tænkt mig en dobbelt skærms løsning, da jeg alligevel har FB kørende hele tide og er ved at være træt af at minimere/maksimere vinduer. Så et 32" fladskærm til tv og et 22" til surf og FB vil nok være ret lækkert Der skal ikke køres nogen former for spil på den, bare streaming af tv på det store og surf på det lille ! Jeg står så og er i bekneb for et grafik kort, er der nogen herinde der har så meget kendskab til emnet at de kan rådgive mig til et godt og billigt kort der kan drive det setup !
Et GeForce FX som du har er det ældste der pt. er understøttet i Ubuntu. Dit bundkort har dog en AGP port go det nyeste der findes til den er GeForce 6200 så det er kun lige en generation nyre, så for ydelse betyder det nok ikke det helt store, men du får til gengæld mulighed for at opgradere driveren fra version 173 til 304 hvilket kan være et stort spring når man taler opsætning med flere skærme.