*LØST* Samba, spørgsmål til en guide

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Fjederen
IRC nickname: Fjeder
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

*LØST* Samba, spørgsmål til en guide

Indlæg af Fjederen »

Hey folkens

Jeg har siddet og kigget lidt rundt, for at prøve at blive lidt klogere på Samba ... og har fundet lidt interessant...
Bl.a. den her side, der fortæller hvad man skal gøre ved sin win 7 maskine hvis den ikke kan lide Samba:

Jeg har kigget på flere guider, og har studset lidt over den
her, for han skifter til SU inden han laver noget som helst ... det er da ingen fordel i, er der det?? Synes jeg læser alle steder, at det bedste er at bruge sudo til sådanner ting???

Nogen herinde, der kender en god guide til samba?? Eller tror I jeg kan klare mig med Samba's egen side, det jeg selv har fundet, og de how-to's jeg har set på youtube, der beskriver det samme??

På forhånd tak for hjælpen :)
Senest rettet af Fjederen 26. jun 2013, 10:45, rettet i alt 1 gang.
Fjederen

Re: Samba, spørgsmål til en guide

Indlæg af Fjederen »

For nemhedens skyld har jeg kopieret, det jeg undrer mig over, og sat det ind herunder.. Kan ikke lige se logikken i det.. for mig er det jo næsten det samme som at bruge systemet som root??

I'm running all the steps in this tutorial with root privileges, so make sure you're logged in as root:

Kode: Vælg alt

sudo su

zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Du har ret og det er nødvendigt for at kunne køre de efterfølgende kommandoer da de kræver root-rettigheder. Næste kommando i den tutorial du henviser til er f.eks.

apt-get install libcups2 samba samba-common

Du kunne også vælge at bruge sudo foran alle efterfølgende kommandoer, f.eks. kunne ovenstående kommando køres uden at køre sudo su først hvis man skrev den som følger:

sudo apt-get install libcups2 samba samba-common

Du kan altså sagtens lade være med at køre sudo su, men så kræver det at du skriver sudo foran de efterfølgende kommandoer. Du kan jo prøve.
Fjederen

Indlæg af Fjederen »

ok, skulle bare lige være helt sikker... tror jeg vælger at skrive sudo ... for mig virker det mere sikkert at gøre det på den måde :)
Fjederen

Indlæg af Fjederen »

hov, har vist fået placeret mit spørgsmål lidt forkert... UPS .. håber I bærer over med mig :)