Der viser her et billede fra artiklen, samt en Youtube video:

.
I kommentarerne skriver en anden person om et terminalprogram der hedder Terminator, som jeg ud fra billeder synes ligner tmux.
Herunder et billede af tmux:

/Lars
Kode: Vælg alt
sudo add-apt-repository -y ppa:finalterm/daily
sudo apt-get update
sudo apt-get -y install finalterm
sudo apt-get -y purge finalterm
sudo add-apt-repository -y --remove ppa:finalterm/daily
sudo apt-get update
Martin Jørgensen skrev:Jeg bruger udelukkende TMUX med standard terminal
byobu-select-backend
zob skrev:Jeg plejer nu at overbygge tmux med byobu på servere. Den burde være installeret som default på ubuntu server.
https://help.ubuntu.com/community/Byobu
Den skal bruge enten tmux eller GNU Screen som backend. Man kan vælge det med:Kode: Vælg alt
byobu-select-backend
Man kan vel også godt bruge byobu/tmux/GNUScreen på en lokal desktop, men jeg er ikke sikker på hvad fordelen er i det i forhold Gnome terminal (eller hvis man vil have splitscreen f.eks. terminator).
Jeg bruger mest byobu's viruelle terminaler i "fullscreen". Opret nye med F2, navngiv med F8 og skift mellem tabs med F3 og F4. Tmux/Screen brugere kender det sikkert også, men det allerbedste er selvfølgelig at man kan detache med F6 og komme tilbage til den samme session næste gang man logger ind på serveren. Se flere shortcuts i det link jeg gav øverst. Eller ved at taste F9 når man er i byobu og vælge Help.
PS: Byobu er i øvrigt en reference til Screen, dersom byobu er japansk for den type skærm man ser brugt til rumdeling i Japan.