Jeg har anskaffet en bluetooth højttaler for at kunne høre trådløs musik fra min PC.
Alt virker fint og jeg forbinder højttaleren via procesliniens bluetooth symbol og starter derefter Audacius.
Det hele spiller godt og lydkvaliteten er helt ok.
Nu vil jeg gerne tilkoble højttaleren automatisk hver gang jeg starter min PC og til det formål har jeg insatalleret "Stream2ip" , men det er du over min fatteevne hvorfor jeg ikke kan få den til at forbinde, har fulgt manualen til punkt og prikke.
Jeg kan stadig forbinde manuelt helt uden problemer.
Kan man forstille sig en løsning med et lille script som aktiverer bluetooth forbindelse i stedet for "Stream2ip" ??
Hilsen Knud
Automatisk påkobling af bluetooth
-
- Geografisk sted: Hou ved Odder
Automatisk påkobling af bluetooth
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Automatisk påkobling af bluetooth
Har du prøvet at aktivere den i opstartsprogrammer?
tryk win-tasten og skrive opstartsprogrammer og se om du kan få den tilknyttet derfra
tryk win-tasten og skrive opstartsprogrammer og se om du kan få den tilknyttet derfra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Jeg kan ikke bruge opstartsprogrammer til noget, bluetooth kører ok af sig selv, men man skal ind og betjene Pc'eren ved at trykke på bluetooth ikonet på proceslinien og derefter finde den enhed jeg gerne vil koble på, og derefter tykke på "kobl på".
Det er hele denne proces jeg kunne tænke mig at automatisere.
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
knudpetersen skrev:Jeg kan ikke bruge opstartsprogrammer til noget, bluetooth kører ok af sig selv, men man skal ind og betjene Pc'eren ved at trykke på bluetooth ikonet på proceslinien og derefter finde den enhed jeg gerne vil koble på, og derefter tykke på "kobl på".
Du skal bruge udev.
I praksis skal du lave en(/flere) ny(e) udev regel(er):.
Kig på de her 2 artikler i den nævnte rækkefølge:
- http://www.linuxforu.com/2012/06/some-nifty-udev-rules-and-examples/
- http://www.reactivated.net/writing_udev_rules.html
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Tak for dit forslag Lath, men nu har jeg rodet så meget med det at der efterhånden ikke er noget bluetooth der virker
Når jeg læser de 2 artikler du henviser til, kan jeg godt se det er en vej at gå, men jeg kunne godt tænke mig at se nogle bluetooth eksempler da jeg absolut ikke er udev erfaren.
Jeg tror jeg geninstallere min forsøgs-pc så jeg kan starte på en frisk.
Hilsen Knud

Når jeg læser de 2 artikler du henviser til, kan jeg godt se det er en vej at gå, men jeg kunne godt tænke mig at se nogle bluetooth eksempler da jeg absolut ikke er udev erfaren.
Jeg tror jeg geninstallere min forsøgs-pc så jeg kan starte på en frisk.
Hilsen Knud
Hilsen Knud
Stor fan af UBUNTU.
Stor fan af UBUNTU.