thj01 skrev:Jeg er ikke video editor, men jeg ved at det er et af de områder hvor der har været rejst kritik af Linux platformen.
Så når det kommer, så tror jeg at de færreste har en undskyldning for at holde sig væk fra Linux mere.
Jeg kan nævne at idag blev Ubuntu nævntsammen med Android, iOs (iPhone og iPad), og Windows Mobile som mobil og tablet platform i en forklaring på forskellen på web apps og native apps.
Alene det at Ubuntu er på radaren på et uddannelsessted der ellers sværger til Macs(*) imponerer mig.
De har også en 100 stk Rasberry Pi computere til de studerende så de kan koble hardware på og styre noget i virkeligheden.
Så Linux vinder indpas - det glæder mig - og flere professionelle programmer gør det kun bedre. Det bliver en selvforstærkende effekt, hvor nogen også vil have del i kagen af et lukrativt Linux marked.
De 3D printer iøvrigt selv kasserne til deres RasPi computere

/Lars
*: Alle vores computere er nyeste og dyreste iMac desktop+skærm alt-i-et computer.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og
indlejede systemer, hvor indlejrede systemer
er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags