Hej alle sammen.
Det er meget enkelt. Jeg har fulgt med i den forgående diskussion "Manuel installation af Oracle Sun Java", og deslige. Det er fungerer alt sammen (installationen altså), undtagen at jeg af uvisse årsager ikke kan loade Java Applets.
Jeg blev foreslået at køre det i en emulator, så jeg installerede Wine, og Windows Firefox og Java til Windows igennem disse fine guides:
http://itswapshop.com/tutorial/how-install-windows-version-firefox-ubuntu-linux-wine
http://itswapshop.com/tutorial/how-install-windows-version-java-wine-ubuntu-linux
Desværre så kunne jeg slet ikke finde Java (TM) Platform til under plug-ins, hvilket ellers er dét der skal til, for at få det til at virke.
Så jeg prøvede på at installere PlayonLinux, og så installere Firefox derfra. Det fungerede også fint, bortset fra at der opstod samme problem. Jeg kunne ikke finde Java under plugins!
For the record, så prøvede jeg også at køre IE7 og 8 igennem PlayonLinux, uden held.
Problemer med at køre Java på Firefox med Wine
-
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Problemer med at køre Java på Firefox med Wine
Java findes jo også til Linux og enda i flere varianter end til Windows så der burde ikke være nogen grund til at benytte Wine. Hvad er det du ikke kan få til at fungere?
-
JDK Java 7(17) og IcedTea virker ikke for mig, eller rettere: Det virker ikke til applets på det fælles offentlige login, men godt nok på netbank etc.
Deres support-fyr spurgte om jeg havde prøvet på at emulere windows, jeg måtte indrømme at det havde jeg ikke - og så gik det ellers løs.
Deres support-fyr spurgte om jeg havde prøvet på at emulere windows, jeg måtte indrømme at det havde jeg ikke - og så gik det ellers løs.
-
- Admin
Er det ikke begge nemid?
Prøv istedet at installere Oracle java, der findes flere emner her på forummet der beskriver hvordan det kan gøres via et ppa så den opdateres sammen med resten af systemet
Prøv istedet at installere Oracle java, der findes flere emner her på forummet der beskriver hvordan det kan gøres via et ppa så den opdateres sammen med resten af systemet
-
Det lader til at den måde nemid er lagt op på hjemmesiden gør en forskel. Så jeg kan sagtens bruge det på nemids egen side + netbank, men ikke f.eks. det fælles offentlige login.
-
- Admin
-
Det virkede ikke for mig, men jeg fandt guiden af ham Christian, til at lave "oprydning" efter installation. Det lod til at virke. Indtil videre...
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Det vil jeg gerne hører mere om, når du har tjekket det i et stykke tid.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Der var du! Tak!
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Det var så lidt. Jeg syntes i øvrigt at det var godt fundet på, og næppe det første som jeg selv havde forsøgt med.
Med venlig hilsen Christian