Enjoy

/Lars
Jimmyfj skrev:Et rigtig godt initiativ Ubuntuforums har der. Har set siden flere gange, men har, endnu, ikke selv gjort brug af den.
Problemet er, at de links han har i tråden alle er engelske, og vi mangler stadig noget dokumentation på dansk. Der er stadig mennesker, som ikke er så stive udi det engelske sprog. Men en god ide at arbejde lidt videre med kan jo være at oversætte nogle af disse guides til dansk.
Vi har nogle rigtig gode guides her på sitet. Men jeg har ikke set en egentlig "holde-i-hånden-guide" for absolutte begyndere. Men det kan der jo gøres noget ved.
jimmyfj skrev:Selv har jeg gået og leget med en ide om at samle nogle frivillige Ubuntu-oversættere
TitanusEramius skrev:Sådan rent personligt (og dermed ikke på vegne af bestyrelsen eller forummet), kunne jeg rigtig godt tænke mig at se sådan et projekt blive gennemført her på ubuntudanmark.
Siden er i forvejen stor og har mange erfarne brugere, så hvad ville være mere naturligt end at udvide ydeligere?
Vi har flere gange haft det vendt internt, men vi har i moderatorgruppen i forvejen en ret stor opgave med at drive siden og forummet. Så det falder fra hinanden igen, simpelthen fordi der mangler hænder.
Ubuntudanmark har tidligere drevet en wiki-side (før min tid), men da ingen brugte den, blev den fyldt med spam. Vores "Hjælp"-sektion oppe til højre er kørt fast i Ubuntu 10.10, og den indeholder ellers en del god information.
Jeg ville gerne at vi vendte spørgsmålet i dybden, og fandt ud af om sådan et projekt kunne drives herfra. Vi har allerede det hele sat op, så eventuelle hjælpere på sådan et projekt, ville kunne koncentrere sig om projektet, i stedet for serverdrift og den slags.
* En wikiside ville være oplagt at prøve med igen. Adgangskontrollen kunne blive styret af en eller flere admins i stedet for automatisk.
* Sektionen med "Hjælp" oppe til højre, kunne blive taget i brug igen.
* Sektionen med "Artikler" er måske også en løsning, omend jeg syntes det kan være svært at finde hvad med leder efter (ligesom i forummet).
* Måske noget helt andet?
(jeg kan godt lide sådan en form her http://www.linuxhelp.net/guides/ )
Måske det er bedre at fortsætte i forummet Ubuntu Danmark![]()
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewforum.php?f=1