Hej
Første tråd her på foraet, og så er jeg ret ny inden for Ubuntu...så regn med rigtige gode begynderspørgsmål. Jeg har installeret Synaptic, da jeg har en .deb fil som jeg skal installere (i et ihærdigt forsøg på at få Citrix til at virke i Chrome), men forstår mig ikke på stisystemet i synaptic. Jeg har min downloadede fil i mappen "hentede filer", men den kan jeg vel ikke rigtig slå op i i Synaptics? Er rimelig lost på hvad jeg gør her, da jeg ikke rigtig kan slå filen op. Hvad er den rigtige måde at gøre det på?
- Morck
Brug af synaptic
-
Brug af synaptic
"We´re ugly, but we have the music" - Leonard Cohen
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: Brug af synaptic
I stedet for at bevæge dig ud i noget så komplekst som Synaptic, så vil det være langt mere overskueligt, FORDI det er en .deb-fil du har at installere denne via Ubuntu Softwarecenter.
Højreklik på .deb-filen og vælg "Installer med Ubuntu Softwarecenter"
Synaptic er blevet taget ud af den defaulte installation, fordi den er kompleks at bruge for newbees.
Installationen gennem Ubuntu Softwarecenter er lige så smertefri og perfekt som alle de andre install-managers.
Højreklik på .deb-filen og vælg "Installer med Ubuntu Softwarecenter"
Synaptic er blevet taget ud af den defaulte installation, fordi den er kompleks at bruge for newbees.
Installationen gennem Ubuntu Softwarecenter er lige så smertefri og perfekt som alle de andre install-managers.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Re: Brug af synaptic
Hej
Rigtig godt, og tak. Nu var det fordi jeg havde læst mig frem til at det var nødvendigt at bruge synaptics i forhold til deb-filen....det var så også en guide der var af lidt ældre dato. Men efter noget besvær med indsætte certifikat i dir fra rootbruger, fik jeg endelig Citrix til at virke igennem Chrome.
Rigtig godt, og tak. Nu var det fordi jeg havde læst mig frem til at det var nødvendigt at bruge synaptics i forhold til deb-filen....det var så også en guide der var af lidt ældre dato. Men efter noget besvær med indsætte certifikat i dir fra rootbruger, fik jeg endelig Citrix til at virke igennem Chrome.
"We´re ugly, but we have the music" - Leonard Cohen