Jeg har fået installeret Ubuntu på min stationær pc som har dette netkort D-link Air DWL-510 Wireless PCI adapter.
Det ville være rart hvis jeg kunne komme på vores trådløse net , men det driller bare!! Jeg har fået installeret Wifi-radar og fundet mit net, men kan stadig ikke koble mig på..
Hvis du har fulgt den guide (som jeg også har brugt i min udvidede guide her) så burde du da have Network-manager til at se den slags... og så skulle det slet ikke være noget problem at logge på det trådløse. Min springer gladeligt på begge min wlan. (Begge med WPA).
Jeg ved ikke om det hjælper i Ubuntu, men i Windows hjalp det at koble kryptering fra et øjeblik så "de" lige kunne finde hinanden. (DI 624)
Og så vil Dlink efter tilkobling af kryptering bede om koden ved forsøg på tilslutning.
Jeg kan ikke installere det network-manager-gnome med Synaptic eller med terminalen.. Findes der ikke en anden måde at få installeret network-manager-gnome på ?
660009 skrev:Jeg kan ikke installere det network-manager-gnome med Synaptic eller med terminalen.. Findes der ikke en anden måde at få installeret network-manager-gnome på ?
Lyder meget mystisk... har du net på? Den burde ikke være noget problem at hente fra repositories m. Synaptic.
Nej, jeg har ikke net på.. Jeg kan ikke tilkoble mig nettet, da jeg mangler network-manager-gnome for at kunne fuldføre de forskellige guides.. Jeg har selv ledt på nettet efter en offline installation af network-manager-gnome, men jeg har ikke kunnet finde en..
Ved I om der ligger en offline installation fil på nettet et sted?
660009 skrev:Nej, jeg har ikke net på.. Jeg kan ikke tilkoble mig nettet, da jeg mangler network-manager-gnome for at kunne fuldføre de forskellige guides.. Jeg har selv ledt på nettet efter en offline installation af network-manager-gnome, men jeg har ikke kunnet finde en.. Ved I om der ligger en offline installation fil på nettet et sted?
660009 skrev:Nej, jeg har ikke net på.. Jeg kan ikke tilkoble mig nettet, da jeg mangler network-manager-gnome for at kunne fuldføre de forskellige guides.. Jeg har selv ledt på nettet efter en offline installation af network-manager-gnome, men jeg har ikke kunnet finde en.. Ved I om der ligger en offline installation fil på nettet et sted?
Prøv at smide et netkabel i den, kør guiden, og så skal du bare se løjer... Når du ikke har net på kan den ikke selv løse dependency problemer, og så kommer du nok til at bruge en del tid på at surfe rundt efter obskure små pakker....
Okay mange tak for hjælpen.. Det vil jeg prøve når jeg får lejlighed for det
Så har jeg lige et andet problem med min bærbar..
Det er en Medion med et Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection, netkort..
Hvor kan jeg finde driveren til den henne ?
660009 skrev:Okay mange tak for hjælpen.. Det vil jeg prøve når jeg får lejlighed for det
Så har jeg lige et andet problem med min bærbar.. Det er en Medion med et Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection, netkort.. Hvor kan jeg finde driveren til den henne ?
Så jeg også kan få den på nettet
Helt 100 det netkort er understøttet "out-of-the-box" på Ubuntu! Har det vidst selv i min... Det er nok et af de allermest udbredte wlan kort overhovedet - det er standard i Centrino-chipsættet