Nu fik jeg så flinke svar sidste gang jeg spurgte, så nu våger jeg mig ud i nogle spørgsmål igen

Jeg har som overskriften lyder en Acer Aspire One a0751h. Den har jeg smidt 10.10 på. Da den kørte MEGET langsomt, har jeg søgt på nettet og kommet frem til denne side: https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupportComponentsVideoCardsPoulsbo
Her har jeg forsøgt at følge de instruktioner med at opdaterer driver. Dette er lykkes, og jeg har nu en netbook der kan bruges.
Men forsøger jeg at at se en video som ligger på maskinen, eller kigger jeg på Youtube hakker billedet meget. Jeg ved godt at det nok ikke er det bedste grafik kort jeg har med at gøre, men er det virkeligt så ubrugeligt? Under Windows virkede det rimelig godt, så der må være et eller andet som jeg ikke har gjort!!
Som et lille ekstra spørgsmål kan ubuntu ikke vise mig batteristatus når jeg starter op. Men hvis jeg lukker låget, altså får maskinen i dvale, og derefter lukker op, virker det fint igen. Det er jo ikke den store fejl, men dog noget man bliver lidt irriteret over.
Jeg håber på at kunne få lige så kompetente svar som sidst

Mvh.
Morten