Jeg har kigget på dit script og det ser ikke ud til at være det store der skal til for at få 1752 til at virke.
Beholder bare den 1550 de har sendt mig. Den virker trods alt og damn det er fedt

Sia skrev:Det virke uden din script og usb_modeswitch også. jeg har gamel kernel 2.6.26 med Debian Lenny 5. Jeg har kun installeret ny network-manager-gnome fra debian backport 0.7.2-2. Plug & Play.
Telia E1752
lakubuntu skrev:Hej
Jeg har så ikke et Oister, men et TDC mobilt bredbånd med et Huawei E180 modem, også med problemer. Det virker ikke i Ubuntu 9.10, omend modem findes, men når man prøver at tilslutte, kommer beskeden gsm-netværk afbrudt. Jeg er ny her, så jeg har søgt en del rundt for at finde forklaringen, som i mit tilfælde viste sig at være opgradering af modemets firmware: Find en windows PC, gå ind på tdc, download og installer den opdaterede software der passer til modem. Læs vejledning først. Så vidt jeg husker skal modem være installeret på PC før man kan opgradere. Derefter sættes modem i Ubuntu 9.10 2.6.31-19-generic (så vidt jeg har fundet frem til via min søgen rundt har det noget med kernel version at gøre), og vupti, det kører uden problemer. Det ser ud som om at de forskellige udbydere har denne opdatering liggende. Jeg fandt først en anden end fra tdc, men det virkede ikke.
På baggrund af anbefalinger i Ubuntuforums kørte jeg lsusb i terminal, men den viste af modemet hed E220/E270. Men hvis jeg kiggede i Windowsmaskinen, hvor mobilt bredbånd oprindeligt var installeret - under tools, diagnostics - fik jeg at vide, at det hed E180!
Anyway, det er opdateret som E180, og nu virker det.
Mvh Lars
soundpartner skrev:i så fald er det et meget gammelt modem du har haft dig der.
Tierenhof skrev:Har fået mit modem til at virke på min 9.10 version, efter at have opdateret ubuntu...men ved ikke om det kun virker midlertidigt.Mit modem har fungeret før meget kort for så ikke at virke..
Hvordan opgradere jeg til 9.4 versionen, hvis jeg altså får brug for det?