Warhawk skrev:Hejsa og velkommen i forum
Det er en kedelig start med den fejl. Hvis du er heldig, ligger pakkerne stadig på maskinen og Network Manager er blot gået i stykker. Prøv først at gå i Synaptic og marker network-manager-gnome & network-manager til geninstallation.
Hvis det ikke virker skal du manuelt hente
network-manager-gnome
network-manager
libnm-util1
libnm--glib-dev
libnm-glib0
disse pakker installerer du så, så må vi håbe at det hjælper.
Mange tak jeg føler mig skam også velkommen
jeg har jo også fået nogle bud på løsning.
jeg følte ellers det var som med win 2k efter et drivercrash/fejle ender det altid med ny install.
jeg var ellers blevet ret varm på ubuntu den eneste linux jeg har kunne lide.også efeter mere end en time

jeg kan se at network manager er fjernet i synaptic men ikke slettet helt men den nægter pure og intallere den.
da den ikke kan komme på nettet . lidt komisk så i anbefalede programmer anbefaler den Network manager som den netop ikke kan indstallere da den mangler den selv samme.
Den filliste nævner er det bare at google og hente dem enkeltvis og er der en rækkefølge de skal installeres i ?
det ville være rart hvis de kunne hentes som samlet pakke.
network-manager-gnome har jeg hentet og smidt på en usb pind fat32 derefter har jeg kopieret den til mit ubuntu skrivebord der melder den udpakningsfejl ? jeg har prøvet at hente den igen men samme fejl.
De andre filer vil jeg rode med imorgen.
Mange tak for hjælpen indtil videre

lath# tak for tippet men den skriver lynhurtigt ok og der sker intet (der er nok ikke det store at starte )