Jeg har lavet den helt store backup + opdatering her i weekenden + mandag:
Jeg havde lørdag en følelse af en fuld backup var nødvendig på min laptop, og at min session filer var fucked op, så jeg slukkede først ned mandag nat kl 2.
Det viste sig at være helt korrekt - jeg kunne ingenting gøre - ikke engang at 'cd' til mit homedir, som jeg havde ejerskab af virkede.
- Jeg har lavet en fuld backup. 76 GB data i 250.000+ filer i 10.0000+ mapper - ingen film og musik! Jeg har en 79 GB ekstern HDD. Backupen kunne lige akurrat klemmes ned på disken.
- Jeg har fået min Desktop computer op at køre efter 1 års inaktivitet med Ibex (Ubuntu) på en dual-core Celeron (45 nm procesteknologi) med 1 GB RAM.
- Jeg har installeret Xubuntu (Ibex) på min laptop, som har bedre specs end min desktop. Specs er AMD turion TL-50@1,6GHz (x86-64 dual core, 2GB RAM, 120 GB HDD, og Wauu, hvor er den hurtig - booter på 32 sekunder, lukker på 7 sekunder
I det hele taget er idag en "Jeg føler mig heldig" dag. Alt virker korrekt, incl restore af backup fra .mozilla, og .mozilla-thunderbird mapperne (hvad det ikke er sket da jeg skiftede fra Windåse til Ubuntu - Hardy Heron for et år siden.
Jeg har også fået noget elektronik gratis af en producent - noget som 2 minutters snak over en tlf har givet mig. Elektronikken koster omkring 1000 kr ialt - såvidt jeg husker det, og jeg skal bruge det i mit bachelorprojekt.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og
indlejede systemer, hvor indlejrede systemer
er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags