Asus lancerer trykfølsom EEE Desktop

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Asus lancerer trykfølsom EEE Desktop

Indlæg af eitreach »

Billede

Asus has launched a 15.6in touchscreen desktop PC, dubbed the Eee Top, as a budget rival to HP's TouchSmart.

With just 1GB of memory and a 1.6GHz Intel Atom processor, the desktop's specification shares much in common with Asus' Eee netbooks, but has a sizable 160GB hard disk.

The computer also has a built-in 1.3 megapixel webcam, a set of stereo speakers and a wired keyboard and mouse.

På med Ubuntu og Compiz, og så har man fremtiden lige på sin væg. Jeg skal have tre.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Casper Hansen

Re: Asus lancerer trykfølsom EEE Desktop

Indlæg af Casper Hansen »

Hvorfor 15,6" og ikke det normale 15,4"?:P
- Den ser ret lækker ud. ASUS går bare amok med deres EEE-serie haha.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
eitreach

Indlæg af eitreach »

Mon ikke også de tjener kassen på den?

At tage features som ellers kun findes på dyre alternativer ned på EEE's prisleje, er intet mindre end genialt. Først Apple's multitouch-touchpad, og nu et HP-alternativ som ellers ville vende enhvers økonomi på hovedet.
"A Narn heavy cruiser?!"

Casper Hansen

eitreach skrev:Mon ikke også de tjener kassen på den?

At tage features som ellers kun findes på dyre alternativer ned på EEE's prisleje, er intet mindre end genialt. Først Apple's multitouch-touchpad, og nu et HP-alternativ som ellers ville vende enhvers økonomi på hovedet.

Det var nu heller ikke ment negativt :wink: Synes det er genialt. Bare de gik væk fra at bruge Xandros.
Billede

eitreach

Indlæg af eitreach »

Sådan så jeg det heller ikke. :) Og jeg er skam enig Xandros er langt fra optimalt.
"A Narn heavy cruiser?!"

Casper Hansen

eitreach skrev:Sådan så jeg det heller ikke. :) Og jeg er skam enig Xandros er langt fra optimalt.

Aaah comprendre hombre:P
- De burde fikse en aftale med Canonical!
Billede

soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

eitreach skrev:Billede

Asus has launched a 15.6in touchscreen desktop PC, dubbed the Eee Top, as a budget rival to HP's TouchSmart.

With just 1GB of memory and a 1.6GHz Intel Atom processor, the desktop's specification shares much in common with Asus' Eee netbooks, but has a sizable 160GB hard disk.

The computer also has a built-in 1.3 megapixel webcam, a set of stereo speakers and a wired keyboard and mouse.

På med Ubuntu og Compiz, og så har man fremtiden lige på sin væg. Jeg skal have tre.

rygterne siger at den kommer til at koste ca 3500 kroner. hvis dette passer så vil sådan en i hvert rum sammen med en eee-box være det optimale lydanlæg. eee-box som server til mp3 og video, og så wlan til hver maskine. strøm og lyd ud og så kører det... jeg skal også have mig et par stykker... pt kører jeg en eee med en 15" touchskærm til nogle ting. det kunne også sagtens køre på en eee top
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af andsen »

Faldt over denne artikel:

http://www.mininote.dk/?p=444

Lidt dyrere end først beregnet (samt ufrivillig støtte til Microsoft), men stadig genial! Ubuntu på skidtet og så kører det!

Man kan vel betegne EEE-serien som en konkurrent til Mac-serien. Men hvad nytter det, hvis Asus ikke vil lege med Canonical?
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams