Hvis Ubuntu bare var mere udviklet, så havde Jeg gerne skrottet lortet, men der programmer jeg bare ikke kan undvære som har kostet.
Bare lige lidt sure opstød herfra

planet-reptile skrev:Men selvom jeg installere VLC så bruger den alligevel den almindelige afspiller. Jeg kan vist heller ikke fjerne den almindelige afspiller.
afspilning af dvd´er:
sæt dvd´en i drevet og start vlc, vælg: fil>åben disk
marker i "dvd" og vælg "ok" (tryk her for billede)
hvis det ikke starter cd´en, skal man ændre på "kapitel", start på 0 og forøg tallet med 1 ad gangen, til det virker.
undertekster kan derefter tilføjes i: video>undertekstspor
planet-reptile skrev:Jeg har et FTP program jeg særdeles er glad for. Det har godt nok også kostet, men det er lækkert. Ipswitch WS_FTP Professional.
Ellers så har jeg webcam, ordbog og lidt af hvert Jeg gerne vil have til at virke.
har du installeret efter vlc guiden kap2?
fra guiden:afspilning af dvd´er:
hvis det ikke starter cd´en, skal man ændre på "kapitel", start på 0 og forøg tallet med 1 ad gangen, til det virker.
Casper Hansen skrev:planet-reptile skrev:Jeg har et FTP program jeg særdeles er glad for. Det har godt nok også kostet, men det er lækkert. Ipswitch WS_FTP Professional.
Ellers så har jeg webcam, ordbog og lidt af hvert Jeg gerne vil have til at virke.
Jeg har ingen erfaring med FTP-klienter, men hvad med FileZilla?
- Mht. webcam så prøv Cheese. Ordbøger burde sagtens køre gennem WIne. Jeg har fået Gads og Politikens til at køre gennem Wine.
planet-reptile skrev:har du installeret efter vlc guiden kap2?
fra guiden:afspilning af dvd´er:
Dette sker når jeg følger anvisningen.