Den opdatere bare skrivebordet, mener genvejen er F5. Hvis man f.eks ændre hvordan ens ikoner skal opføre sig, så kunne man opdatere så den satte dem i en bestemt orden.
Jeg har haft pillet med noget sudo nautilus, men jeg mener ikke jeg har pillet ved noget som burde påvirke systemet på en sådan måde at der pludselig mangler ting.
Jeg har installeret noget LAMP server for nyligt og sat nogle ting og rettigheder osv, nogle gange har jeg brugt sudo nautilus til dette, og har lige opdaget følgende besked når jeg skriver "sudo nautilus":
Kode: Vælg alt
spot@SPOT-PC:~$ sudo nautilus
[sudo] password for spot:
(nautilus:13108): Gtk-WARNING **: Failed to register client: GDBus.Error:org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown: The name org.gnome.SessionManager was not provided by any .service files
Der har været flere punkter end der er nu på min højrekliksmenu på skrivebordet, men de forsvandt pludseligt.
Jeg har også opdaget da jeg undersøgte min bruger på maskinen her, at den ikke stod som administrator selvom jeg er administratoren, men efter jeg ændrede dette skete der ikke noget ang. mit problem, det er der stadig.
Undskyld jeg har glemt at fortælle jeg har installeret gnome-settings-manageren så jeg har ikke Unity, men det er længe siden jeg gjorde det, og jeg har ikke manglet disse ting før nu her fornyligt.
Måske min maskine er blevet kompromitteret eftersom jeg pludselig heller ikke stod som administrator af systemet, men det kan måske have noget at gøre med jeg har installeret Apache, Ubuntu Server, PHP, MYSQL, PhpMyadmin, Webmin, vsftp, OpenSSL, og måske også nogle andre ting jeg ikke lige kan huske, har dog først set denne mangel for nyligt, så det må være sket for nyligt.
Lige det du linker til har jeg ikke rodet i overhovedet.