Kurt Christensen skrev:Du skal nok vinge af i 'software og opdateringer' under 'anden software' før den vil køre deb-pakken.
Hej, jeg har været inde under systemindstillinger, og givet tilladelse til pakker fra canonical partnere, og lavet følgende APT adresse "deb http://archive.ubuntu.com/ubuntu trusty main". Men jeg kan stadig ikke få lov til at køre "sudo apt-get google-chrome-stable". Jeg downloadede parken fra googles egen hjemmeside igår, og browseren fungerer fint, men den vil stadig ikke køre netflix
Mvh
Chrome er ikke i Canonicals partner arkiv, men Googles eget. Googles arkiv bliver tilføjet som softwarekilde når du installere Chrome via deb pakke.
Jo, men jeg skulle godkende den før den ville lade mig installere pakken.
momsemor skrev:Hej.... Du kan installere Netflix Desktop med følgende kommando: sudo apt-add-repository ppa:ehoover/compholio && sudo apt-get update && sudo apt-get install netflix-desktop
Den har det store problem at den ikke har hardware acceleration og emulere Windows, så video'en er meget tung. Hvis man i stedet køre det via den seneste Chrome er der fuld drøn på.
Jeg har fået installeret den foreslåede pakke, af momsemor, hvilket vil være en ok løsning for os, men jeg har problemer med at få installeret microsoft true type fonts. Jeg har forsøgt med følgende "sudo apt-get install ttf-mscorefonts-installer" men jeg kan ikke få lov til at accepterer licens aftalen, der kommer et EULA pop-up vindue fra terminalen, hvor der står at jeg skal sige <O.K.>, hvilket ikke virker som er muligt, jeg prøvede en del forskelligt.
Jeg forsøgte at køre "sudo apt-get install ttf-mscorefonts-installer" igen, og det viste sig at pakken var blevet installeret, selvom jeg ikke have sagt ja til licens aftalen. Efterfølgende prøvede jeg "sudo fc-cache -f -s -v" og fik en tilbagemeldingen 'fc cache succeeded'.
Men jeg kan stadig ikke køre netflix hverken på chrome eller i netflix desktop. Tilbagemeldingen er stadig at de pågældende fonts ikke er installeret.
Hvis du har problemer med at navigere i terminalen kunne det være det ville være lettere for dig at installere det grafisk via softwarecenteret: ttf-mscorefonts-installer
Seeker skrev:Men jeg kan stadig ikke køre netflix hverken på chrome
Har du husket at rette useragent samt opgradere nss3?
Jeg har nu fået installeret mscorefonts, men kan ikke åbne netflix desktop Når jeg aktiverer den i menu linjen sker der absolut ingen ting. Jeg har prøvet at køre kommandoen for installationen igen, men det hjalp ikke.
Og forsøgte du egentlig nogensinde denne opskrift (helt uden wine): http://www.omgubuntu.co.uk/2014/08/netflix-linux-html5-support-plugins Det er som sagt det der har fungeret langt bedst for mig. Du kan bare springe chrome download over. Du er allerede på version 37, hvis du kører 14.04 og har opdateret systemet. Hvis du er på 14.10 kan du også springe over libnss3 download. Efter det er det bare user agent i chrome og vupti.
Jeg tjekkede i kommentarsporet. Det ser ikke ud til at nogen har haft de samme problemer med libnss3 som Martin. Jeg har heller ikke.
Tak for det begge to, jeg kørte sudo kommandoerne som Jenbo foreslog, og fik at vide i terminalen at programmet var blevet installeret. Men det køre ikke helt endNu, så ved jeg ikke om Jeg mangler at gøre noget i chrome for at få det til at virke.? Jeg ville også helst have at jeg bare kunne åbne chrome og så kunne jeg køre netflix, men det virker som om at det ikke virkker heller, jeg har tjekke at det er en beta version og at at mit styresystem er 14.4 LTS
Jeg har lidt problemer med det sidste der skal gøres. når jeg forsøger at installerer "user agent switcher'en " får jeg beskeden, at google chrome ikke er installeret, hvilket jo ikke er rigtigt. Jeg har chrome stable versionen i386.deb, 34 bit, så det skulle være på plads Når jeg skal installerer libniss3, beder den om en placering - hvad skal jeg væge der ? Ellers kører de hele fint, så hvis vi kunne løse netflix situationen, ville det være helt perfekt mvh