commands, brug af encfs?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
gtr

commands, brug af encfs?

Indlæg af gtr »

Ubuntu 14.04 64bit
encfs
cryptkeeper

Pakkerne er installeret. Jeg har startet 'cryptkeeper' et par gange. Jeg skulle klikke flere gange i menuen, inden den startede. Nu kan jeg ikke starte cryptkeeper mere, og der er fejlmeldingen 'closed unexspectedly'. Den siger at programmet er crash'et.

Jeg vil ikke bruge 'cryptkeeper', fordi jeg ikke er sikker på, den virker korrekt.

Jeg har fundet disse instruktioner om encfs commands https://help.ubuntu.com/community/FolderEncryption

Hvilke former for krypteringer, kan man vælge? Hvilken af mest sikker til at kryptere mange gb?

Hvad minimum og max længde af kodeordet?

Encfs fungerer på den måde at man har 2 folders, 1 til at mounte og 1 til det krypterede data?

Folderen til krypteret data behøver ikke være skjult, det kan man selv afgøre?

Ved man, hvordan mount folderen krypterer? Sker det alene i rammen, eller skriver den først filen ukrypteret i mount folderen, og bagefter overskriver den, når den krypterede fil er flyttet til folderen, hvor krypterede filer skal være?

Når encfs siges at være velegnet til at kryptere i skyen, er det fordi man placerer mount folderen på computeren og krypteret data folderen i skyen? Men det betyder, at man kun kan mounte sky folderen på den oprindelige computer?

Tak.
Brugeravatar
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: commands, brug af encfs?

Indlæg af AJenbo »

Mange af dine spørgsmål formulere du som fakta, det gør det noget svært at se hvad det er du ønsker at vide.

Jeg tror de fleste af dine spørgsmål er bedst stillet i forummet for de projet du kikker på eller til dets udvikler.
gtr

Indlæg af gtr »

Jeg fandt dette link https://defuse.ca/audits/encfs.htm
derfor vil jeg ikke bruge encfs.
gtr

Indlæg af gtr »

Tak for svar. Først vil jeg skrive, at jeg har funderet mere over konklusionen i testen i linket, jeg linkede til. Jeg læser det således, at hvis man mener ingen hacker kan få fat på ens krypterede filer flere gange, kan krypteringen betragtes som sikker. Men hvis en hacker fx kan få fat på hdd'en tage en kopi, lægge hdd'en tilbage. Brugeren foretager ændringer af indholdet af den krypterede folder, og hackeren tager igen en kopi af hdd'en. Gentages dette flere gange, vil hackeren have mulighed for at dekryptere filerne. Derfor kan encfs ikke bruges til cloud kryptering, fordi der ved man ikke, hvornår nogen tager en kopi af de krypterede filer.

Jeg er ikke god nok til at kryptere, til at jeg kan kryptere ud fra wikipedia sitet.