Hejsa forumister
Når jeg skal se film på mit tv som afspilles på computeren, så plejer jeg at have filmen på skrivebord 2 og derved har jeg så skrivebord 1 til at køre de alm. programmer (mail, firefox, writer mm.)
Problemet er at nogle gange når jeg kører film i fuldskærm og så klikker på skrivebord 1, så hopper filmen ud af fuldskærm. Vældigt irreterende.
Det er åbentbart ikke alle afspillere der gør dette, men i hvert fald dr.dk (firefox)
Nogen der ved om der er en indstilling der kan fjerne dette problem ?
Opsætning af flere skriveborde så de ikke påvirker hinanden.
-
- Geografisk sted: Varde
Opsætning af flere skriveborde så de ikke påvirker hinanden.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Opsætning af flere skriveborde så de ikke påvirker hinan
Nej det er en begrænsning i Flash.
Lidt mere teknisk så kan det godt lade sig gøre at køre flere seperate Xorg sessioner samtidig på forskellige skærme. Det er ikke rigtig noget jeg har rodet med at sætte op så jeg kan ikke lige hjælpe dig meget mere end det.
En anden løsning kunne være at køre en virtuel maskine på den ene skræm, det er overkill men nok letter at sætte op, der vil så nok ikke være video accelleration hvilket så mod arbejder målet lidt.
Du kunne også prøve at bruge en af DR's direkte streams frem for deres webplayer og så bruge en video afspiller der ikke har det problem.
Lidt mere teknisk så kan det godt lade sig gøre at køre flere seperate Xorg sessioner samtidig på forskellige skærme. Det er ikke rigtig noget jeg har rodet med at sætte op så jeg kan ikke lige hjælpe dig meget mere end det.
En anden løsning kunne være at køre en virtuel maskine på den ene skræm, det er overkill men nok letter at sætte op, der vil så nok ikke være video accelleration hvilket så mod arbejder målet lidt.
Du kunne også prøve at bruge en af DR's direkte streams frem for deres webplayer og så bruge en video afspiller der ikke har det problem.