MTS-format til MP4

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
René33
IRC nickname: René
Geografisk sted: Lolland

MTS-format til MP4

Indlæg af René33 »

Hejsa

Jeg søger et program, som kan ændre MTS-format (video fra mit digitalkamera) til mp4/avi, så det kan afspilles på computeren. Har prøvet flere afspillere i nuværende format, men enten er der ikke lyd på eller noget galt med billedet, men endnu ikke fundet noget program, som kan ændre dette format til et brugbart...

På forhånd tak for hjælpen :)

Mvh.

René
Svante

Re: MTS-format til MP4

Indlæg af Svante »

Vil umiddelbart tro, at VLC kan klare den opgave.
Brugeravatar
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Prøv ffwin og sørg for at have restricted extras installeret.

Følgende kommando kan bruges til at konvatere til mp4 uden tab af billed kvalitet.

Kode: Vælg alt

avconv -i fil.mts -vcodec copy -acodec copy fil.mp4
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

René33 skrev:Hejsa

Jeg søger et program, som kan ændre MTS-format (video fra mit digitalkamera) til mp4/avi, så det kan afspilles på computeren. Har prøvet flere afspillere i nuværende format, men enten er der ikke lyd på eller noget galt med billedet, men endnu ikke fundet noget program, som kan ændre dette format til et brugbart...

På forhånd tak for hjælpen :)

Mvh.

René

Kig på WinFF.

Du får måske brug for at installere pakker fra medibuntu arkivet.

Arkivet er ikke inkluderet som et arkiv ubuntu kender som standard, så det skal du selv tilføje, kig på http://www.medibuntu.org/repository.php for hvordan.

Pakkerne arkivet har finder du på: http://packages.medibuntu.org/ - du skal først lige selv klikke på det link der svarer til den Ubuntu version dit Ubuntu styresystem har.

/Lars

Edit:
Ajenbo kom lige før mig og pakken hedder rigtig nok ffwin
Edit2: Næh ikke alligevel - jeg huskede rigtigt.
Jeg slog jeg den op i pakke systemet - og det er: winff:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get -y install winff
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
René33
IRC nickname: René
Geografisk sted: Lolland

Indlæg af René33 »

Tak for hjælpen, kigger på forslagene :D
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

Et program jeg selv har ret gode erfaringer med, fra brugen af mit eget videocam er PiTiVi, som du kan finde i Ubuntu Softwarecenter - Pitivi kan også rendere dine projekter til HD-video. Det har et hav af muligheder for video-redigering, hvor du kan fifle med både billede og lyd i separate kanaler.

/Jimmy
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500