Jeg vil meget gerne have min tidsindikator igen. Den forsvandt efter sletning af nogle programmer jeg fejlagtigt mente der ikke var brug for.
Jeg har nu opdateret til 13.04, men der er åbenbart noget fra gamle installationer i HOME, som jeg har på en speciel partition, der ikke gerne skal slettes.
Er det muligt at slette eller redigere en eller anden CFG-fil så man kommer tilbage ?
Venlig hilsen
Erik
Dag DatoTid i Topbjælken er væk
-
- IRC nickname: vovsen
- Geografisk sted: GENTOFTE
-
Re: Dag DatoTid i Topbjælken er væk
Nu har jeg på en af de andre maskiner set at det er noget af SYSTEMET, der er skredet i svinget. Dato-Tid er væk.
-
- Geografisk sted: Bjerringbro
sæt musemarkøren op på menulinien ... tryk "windowstast + alt" samtidigt, mens du højreklikker .... så får du en menu, hvor du kan vælge "tilføj til panel" så vælger du "indikatorpanel" .... så skulle du gerne have hele menuen med ur, dato o.s.v. tilbage
/Henrik
Ubuntu 20.04 64 bit
Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Ubuntu 20.04 64 bit
Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
-
Har forsøgt på flere måder, men kan desværre ikke få valgmulighederne frem.
Det er meget mystisk.
Er der ikke en mulighed for at "resette" systemet uden at skulle slette vigtige ting.
Alle mine data er gemt på en speciel Datapartition.
Problematikken med Home-sletning kan evt. ligge i Mailsystemet som ikke gerne skulle mistes. Har tidligere haft store problemer med backup og gendannelser.
Det er meget mystisk.
Er der ikke en mulighed for at "resette" systemet uden at skulle slette vigtige ting.
Alle mine data er gemt på en speciel Datapartition.
Problematikken med Home-sletning kan evt. ligge i Mailsystemet som ikke gerne skulle mistes. Har tidligere haft store problemer med backup og gendannelser.
-
- Geografisk sted: Danmark
Hvis du starter System Settings / System indstillinger (den med tandhjulet og svensknøglen), og klikker på Dato og tid og derefter fanebladet Clock / Ur, har du så et flueben i valgmuligheden som vist på det vedhæftede screenshot?
Compaq Presario C700 - Ubuntu 14.04 LTS 32-bit
Lenovo Thinkpad Edge E125 - Ubuntu 14.04 LTS 64-bit
-
Jeg kan åbne Systemindstillinger uden problemer, men ikonet med Dato-Tid findes ikke.
Jeg ser den fint på min anden maskine, så jeg er med på hvad du mener.
Jeg aner ikke hvordan det er forsvundet - udover at jeg har 'fumlet' med noget jeg ikke skulle have rørt.
Jeg havde installeret et fremmed UR-program, som jeg slettede igen, og det er nok ved denne proces Systemfunktionen er fjernet, fordi programmøren ikke lige har haft helt styr på konsekvenserne af sin programmering.
Jeg ser den fint på min anden maskine, så jeg er med på hvad du mener.
Jeg aner ikke hvordan det er forsvundet - udover at jeg har 'fumlet' med noget jeg ikke skulle have rørt.
Jeg havde installeret et fremmed UR-program, som jeg slettede igen, og det er nok ved denne proces Systemfunktionen er fjernet, fordi programmøren ikke lige har haft helt styr på konsekvenserne af sin programmering.
-
- Geografisk sted: Danmark
Så vil jeg tro, at en geninstallering af indicator-datetime kan løse problemet.
CTRL+ALT+T for at åbne en terminal og skriv:
CTRL+ALT+T for at åbne en terminal og skriv:
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install indicator-datetime
Compaq Presario C700 - Ubuntu 14.04 LTS 32-bit
-
YES Det VIRKER NU! Tusind Tak