Jeg har installeret Netflix men har fået det problem, at (Ubuntu-?)programmerne f.eks. systemindst., synaptic og softwarec. ikke åbner grafisk. Firefox, libre office og Adobe Reader åbner derimod normalt.
Jeg har foretaget flg.:
Installerede Netflix via: sudo apt-add-repository ppa: ehoover/compholio, sudo apt-get update, sudo apt-get install netflix-desktop.
Måtte ændre i filen fstab og tilføje : user_xattr og i filen X11 config: composing "disabled" til "enabled".
Til sidst : rm -Rf~/.wine-browser.
Herefter intalleredes Neflix "via" wine monoinstaller og wine gecko installer.
Netflix virkede dog ikke ordentligt, jeg fik kun lyden men ikke billederne.
Da der herefter kom problemer med åbning af programmerne og systemet blev ustabilt, besluttede jeg at fjerne Netflix. Foretog derefter flg.:
sudo apt-get update, sudo apt-get install ppa-purge, sudo ppa-purge ppa:ehoover/compholio.
Dette løste ikke problemet. Kørte derefter Arvai's oprydning og tilsidst: rm -Rf~/.Netflix-desktop.
Såvidt jeg kan se er det "Unity", der ikke virker. Det er som om, at programmerne åbner "bag ved", men bliver ikke "grafiske".
Mit spørgsmål er: hvordan kommer jeg videre, dvs. tilbage til udgangspunktet (uden Netflix) ? Kan det gøres uden genindstallering?
Hilsen og tak
Jørgen
12.04 LTS
Installation af Netflix har givet et ustabilt system
-
- IRC nickname: bitz
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Installation af Netflix har givet et ustabilt system
jorgen skrev:Jeg har installeret Netflix men har fået det problem, at (Ubuntu-?)programmerne f.eks. systemindst., synaptic og softwarec. ikke åbner grafisk. Firefox, libre office og Adobe Reader åbner derimod normalt.
Jeg har foretaget flg.:
Installerede Netflix via: sudo apt-add-repository ppa: ehoover/compholio, sudo apt-get update, sudo apt-get install netflix-desktop.
Måtte ændre i filen fstab og tilføje : user_xattr og i filen X11 config: composing "disabled" til "enabled".
Til sidst : rm -Rf~/.wine-browser.
Herefter intalleredes Neflix "via" wine monoinstaller og wine gecko installer.
Netflix virkede dog ikke ordentligt, jeg fik kun lyden men ikke billederne.
Da der herefter kom problemer med åbning af programmerne og systemet blev ustabilt, besluttede jeg at fjerne Netflix. Foretog derefter flg.:
sudo apt-get update, sudo apt-get install ppa-purge, sudo ppa-purge ppa:ehoover/compholio.
Dette løste ikke problemet. Kørte derefter Arvai's oprydning og tilsidst: rm -Rf~/.Netflix-desktop.
Såvidt jeg kan se er det "Unity", der ikke virker. Det er som om, at programmerne åbner "bag ved", men bliver ikke "grafiske".
Mit spørgsmål er: hvordan kommer jeg videre, dvs. tilbage til udgangspunktet (uden Netflix) ? Kan det gøres uden genindstallering?
Hilsen og tak
Jørgen
12.04 LTS
Hvis du undo dine ændringer i /etc/fstab og undo ændringerne i X11 config filen - og så genstarter skulle det virke fint.
Hvis det ikke virker fint, så har du simpelthen ikke lavet en komplet undo af de ting du har gjort før. Det kan jeg med sikkerhed skrive, fordi Linux/UNIX og BSD systemer bruger tekst filer til konfiguration af alt på system niveau.
Problemet med at komme tilbage til hvor man var før man lavede ændringer er også årsagen til at man tager en komplet backup/kopi af en opsætningsfil før man piller i den, så man nemt kan komme tilbage til udgangspunktet igen ved simpelt hen at overskrive filens indhold med indholdet fra BACKUP kopien.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags