Grub Customizer "åd" windows!

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Erik Andersen
Geografisk sted: furesø kommune

Grub Customizer "åd" windows!

Indlæg af Erik Andersen »

Hp stationær, med dual boot, 12.04 / Win Vista. Problem: Efter opdateringer kommer der ofte nye tilgange i Grub Customizer. For at få et overskueligt menuvalg sletter jeg derfor på listen, så der er tre Ubuntu muligheder, og til sidst Windows! Efter sidste opdatering og justering af grub, må jeg konstatere, at windows er forsvundet! Da jeg endnu har nogle Windows afhængige programmer/hardware, ville jeg meget gerne have Win tilbage i Grub!https://ubuntudanmark.dk/forum/posting.php?mode=post&f=1#

På forhånd tak!
Erik Andersen.
andy
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Re: Grub Customizer "åd" windows!

Indlæg af Kurt Christensen »

Kan du ikke vinge den af i Costumizer igen og opdatere grub der?

Eller måske prøve at skrive "sudo update-grub" i terminalen?
Når lejligheden byder sig.
Erik Andersen

Så erproblemet løst! Jeg legede lidt med grub customizerpå en anden dual boot computer, og opdagede at customiser har sin egen skraldespand, og her er det forudset, at mankan få brug for at hente en kasseret udgave tilbage!
Tilbage til den første computer, og 2 minutter senere var Vista tilbage.https://ubuntudanmark.dk/forum/posting.php?mode=reply&f=1&t=17361&sid=b145a33a084304456f045a90178f6a46#. Herpå vil jeg notere emnet løst!
andy
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg flytter lige emnet, og markere tråden som "Løst".
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Erik Andersen

Hej Arvai, Jeg prøvede at markere tråden som løst, efter din anvisning,men kunne ikke finde frem til "accepter dette svar",Hvad gjorde jeg forkert?
andy
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Erik Andersen skrev:Hej Arvai, Jeg prøvede at markere tråden som løst, efter din anvisning,men kunne ikke finde frem til "accepter dette svar",Hvad gjorde jeg forkert?

Du havde oprettet tråden under "Ubuntu Danmark", hvor at funktionen med "Løst" ikke er aktiv. Dette virker i div. supportfora, hvilket er grunden til at jeg flyttede indlægget, før end jeg kunne markere tråden som "Løst".
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Somstandart skulle GRUB gerne være begyndt at grupere ældrer versioner så det ikke længe bliver uoverskugeligt:
Billede

Det kan være Customizer modarbejder dette?