java problemer ved åbning af hjemmeside

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Re: java problemer ved åbning af hjemmeside

Indlæg af Kurt Christensen »

Ivan skrev:Prøvede lige i crominium, der downloader den en ViewImage.aspx, den højreklikkede jeg på i downloadbaren (eller hvad det hedder det der forneden som vist er standard i den browser) og valgte Åbn og igen åbnede en kirkebog sig i samme java

kan du finde hvad den hedder præcis?
Når lejligheden byder sig.
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlæg af Ivan »

Det er java'en fra repository på http://www.duinsoft.nl/packages.php?t=en jeg bruger
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Brugeravatar
Kurt Christensen

Ivan skrev:Det er java'en fra repository på http://www.duinsoft.nl/packages.php?t=en jeg bruger

det kan jeg ikke lige gennemskue.
jebojens

Indlæg af jebojens »

Jeg har også haft problemer med akivalieronline. Jeg afinstalerede OpenJDK Java og instalerede sun java, ved hjælp af denne kode.

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-jdk7-installer

Første gang du kommer ind på akivalieronline kan det godt være ar den vil åbne den med FF, så gemmer du filen, og åbner den fra mappen du har gæmt den i, når du så åbner den, kan det godt være at den igen vil foreslår FF, men vælg Sun Java Web Start, hvis den ikke selv starter, sæt den som standard. Så vil siderne fremover automatisk åbne i FF.

Hilsen
Jens
Brugeravatar
Kurt Christensen

jebojens skrev:Jeg har også haft problemer med akivalieronline. Jeg afinstalerede OpenJDK Java og instalerede sun java, ved hjælp af denne kode.

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-jdk7-installer

Første gang du kommer ind på akivalieronline kan det godt være ar den vil åbne den med FF, så gemmer du filen, og åbner den fra mappen du har gæmt den i, når du så åbner den, kan det godt være at den igen vil foreslår FF, men vælg Sun Java Web Start, hvis den ikke selv starter, sæt den som standard. Så vil siderne fremover automatisk åbne i FF.

Hilsen
Jens

virker den så også med danske bank?
jebojens

Indlæg af jebojens »

Ja ! det virker hos mig. Jeg kørere ubuntu 12.4, det virkede også inden jeg opgraderede.

Jens
Brugeravatar
Kurt Christensen

jebojens skrev:Ja ! det virker hos mig. Jeg kørere ubuntu 12.4, det virkede også inden jeg opgraderede.

Jens

efter at have kørt scriptet i terminalen virker det også hos mig. Ubuntu er reddet, tommel op.
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

Det lyder rigtig godt at der faktisk var en løsning! Man skal altså bare provokere forums brugere ved at påstå at noget ikke kan lade sig gøre i Ubuntu - og så lykkes det ret hurtigt at få det til at funke!
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
jebojens

Indlæg af jebojens »

Lige et Ps.
Det er godt at hørere at jeg kan give et godt indput i dette forum. Da jeg har kørt på friløb i nogle år. Hvor jeg selv har fået løst mange problemer.

Men løsningen har været tilgænlig et stykke tid på dette forum i et stykketid.

https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=15613&p=102856#p102856

Men jeg forstår ikke, hvorfor der i dette forum er givet udtryk for at OpenJDK Java skulle være bedre end Oracal java, i Ubuntu, og at der flere steder er givet udtryk for at et skifte til Oracal java er den sidste udvej. Jeg mener at java må da være java uanset hvem der udgiver den, at at ubutufolket kun kan være interreseret i at alle former for java virker.

jens
DoYouSpeakWak

Indlæg af DoYouSpeakWak »

Tak for løsningen. Det virker.

Eneste bekymring jeg har er om den java udgave der nu er installeret vil blive ordenligt opdateret via apt-get fremover så netbank osv forsat vil virke om 6 md.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

jebojens skrev:Men jeg forstår ikke, hvorfor der i dette forum er givet udtryk for at OpenJDK Java skulle være bedre end Oracal java, i Ubuntu, og at der flere steder er givet udtryk for at et skifte til Oracal java er den sidste udvej. Jeg mener at java må da være java uanset hvem der udgiver den, at at ubutufolket kun kan være interreseret i at alle former for java virker.

jens

Den kommando er brugt i forum i længere tid, og det er mig der lavede den til https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=24&t=15645 .
Jeg bruger den også selv (Suns Java), men jeg mener at vi bør anbefale folk programmer fra Softwarecenteret, før at man prøver med løsninger der involvere PPA, da vi reelt ikke har den store mulighed, for at kontrollere kvaliteten af disse. I dette tilfælde blev den så testet af mange af os i sandkassen, så der skulle ikke være nogle problemer med at bruge den, og vi kan også nemt fjerne den igen, hvis det alligevel ikke skulle virke.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

DoYouSpeakWak skrev:Tak for løsningen. Det virker.

Eneste bekymring jeg har er om den java udgave der nu er installeret vil blive ordenligt opdateret via apt-get fremover så netbank osv forsat vil virke om 6 md.

Det vil jeg mene at den bliver. Jeg har selv flere PPA installeret, og jeg ved at de er blevet opdateret (bla. har jeg Firefox, Java og 0AD).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing