netværks printer

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
micprop

netværks printer

Indlæg af micprop »

jeg prøver at få en printer til at fungerer på vores netværk, men hvor starter jeg, ?????????
Nordsig
Geografisk sted: Varde

Re: netværks printer

Indlæg af Nordsig »

Jeg har ikke den store erfaring med sådan noget. Men jeg ville give den en fast IP adr. i routeren, så er den altid til at finde.
Måske du skulle skrive hvad det er for en printer ? Mærke og model, det kan gøre det nemmere at hjælpe.

Hvis du går under udskrift i indstillinger og vælger tilføj, viser den så ikke printeren under netværksprinter ?
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
karl
Geografisk sted: Ryslinge, Fyn

Indlæg af karl »

Er det en printer, der er tilsluttet en pc på netværket? I så fald kan du søge på opsætning af netværksprinter i Forum, hvor jeg har en tråd om det. Du kan evt også søge på mit navn.
vh
Karl
Dell Ubuntu 24.04
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Undskyld hvis jeg stjæler tråden men jeg har en Brother DCP 7010 men kan den tilsluttes via mit modem,da jeg har den stående på et bord.Der er 2 usb tilslutninger på modemet (HUAWIE ) fra Telia.Hvad skal jeg bruge når der ikke er en Pc i nærheden til at slutte til printeren?
karl
Geografisk sted: Ryslinge, Fyn

Indlæg af karl »

Ja, det burde den kunne. Men jeg har ingen personlige erfaringer på området.
Hvis du tilslutter den, kan du finde sikkert finde dens ip-adresse under tilsluttede enheder på din router og derefter installere den som en netværksprinter ved at søge på dens ip-adresse.
Dell Ubuntu 24.04